sâmbătă, 16 mai 2015

Eu, moda si copiii

  Ok, eu nu inteleg moda "tutu". Nu inteleg de ce o perdea de plastic e considerata "frumoasa" si e pusa pe fetite mici sau pe femei mai mari ca si cand ar fi ceva care le infrumuseteaza si le face "printese". Nu inteleg. E oribil. Mi-am dorit si eu perdea d-asta cand aveam vreo trei ani. Dar am trecut rapid de varsta aia cu ajutorul mamei mele! Da, ajutorul... si cum mama mi-a aratat mereu-mereu diferenta intre perdea de plastic si "bumbac" am ajus sa ador bumbacul si hainele de oameni.  Nu de "printese".

  Nu inteleg deloc nici moda cu sa vina niste "animatori" ca sa ne "amuze" copiii la o petrecere pentru copii. E o radiografie a societatii romanesti din ziua de azi. O sa ma scuzati daca ofensez pe cineva dar eu cred sincer cu mana pe inima cam asa: fratilor, voi ati renuntat sa va lasati copiii sa se joace singuri??!!?? Adica intre ei. Fara un adult pe post de maimutzoi sau ceva. 

  Adica eu va intreb... Cand ati decis voi ca e de porc ca o suma de copii sa se joace INTRE EI fara nici un adult prin preajma? Cum sa ii debilitati in felul asta? Si de ce sa faceti asta? Aaaa, ca sa "scapati" de ei niste ore.... Da' nu era mai bine ca ei sa stie sa se joace INTRE EI, baieti cu fete, jocuri organizate DE EI? Pentru EI? Asa cum vor EI? Ca parca asta insemna "socializarea" pe care dealtfel toti v-o doriti cu ardoare pentru copilasi. Nu niste animatori costumati si platiti...

  Azi am stat si am urmarit activitatile unor "animatori" veniti la o petrecere pentru copii. Ce au facut prima data? Au dat SONORUL mai TARE la boxele care oricum cantau destul de tare. Se bazeaza pe disturbarea inamicului ca sa zic asa. Erau doua...ammmm, personaje. Una n-avea 18 ani, alta n-avea 100 de kilograme iar costumul de Elsa Frozen nu i se incheia la spate! Era cat mine, jur! Si sireturile nu se incheiau, se vedea sutienul cale de doo pogoane...Eu n-am nimic cu persoanele mai pline insa cand incerci sa te dai printesa si-ti pocneste rochia pe tine e cel putin hilar.

  Jeeeeezus fuching craist! Zic asa fonetic ca sa ma racoresc! Stiti ce au facut? Jocuri tampite pe muzica foarte tare cu copii intre 1 an si 11 ani (ca si cand s-ar lega situatia!)...  si...le-a iesit? Pai le-a iesit fix 20 de minute pentru ca deh.... pana si picii de 5 ani se prind ca nah... nu intra jocuri luate fix dar FIX din programa scolara comunista! Pe bune! Le stiam pana si eu! Iar fi-mea, cu inca doua "deosebite" alaturi facea "hahahhaaaaa ieteeeee, astia fac ce facem noi la ora de sport!" Si, din cand in cand, copiilor li se spunea sa tipe. Tare. Mama, ce distractie...

  Oameni buni, cand au ajuns jocurile de echipa sa nu mai existe intre copii? Nici un copil nu stie sa se ORGANIZEZE in ziua de azi, sa faca echipe si sa joace jocuri cu mingea sau fara... dar jocuri de echipa! Si mai ales de cand e discriminarea asta "fusta tutu-par-lung" contra "fotbal"? Oh, well, presupun ca din totdeauna. Doar ca pe vremuri oamenii mici se jucau la gramada. Acum sunt cu TUTU in parc si deh, sunt discriminati cum ca "tu esti cu tutu si nu joci fotbal" sau invers. Bai, nu mai puneti obiecte pe copiii mici! Obiecte adica costume oribile din perdele! Nu le mai puneti nici costume cu SABII la baieti ca s-ar putea sa vrea sa taie orice le iese in cale. Lasati-i sa fie oameni. Nu personaje. Si sa invete sa interactioneze frumos unii cu altii chiar daca-s de sex opus. Sa stie sa se joace, sa invete ce e aia fair play si cum se face asta. 

  Lasati fetele sa nu fie "zane". Lasati-le. Poate sunt fotbalisti. Sau tenismence (ha, nu exista in romana, da?). Sau altceva! Nu le mai puneti pe ele frustrarile din copilaria "eu n-am avut tutu-perdea" pentru ca nu le foloseste la nimic ba din contra. Azi...din 60 de copii (mda, a fost o petrecere deosebita).... au fost multe pitzi cu tocuri si perdele la 3-4-5-6-8 ani... Si au mai fost ale noastre si anume 3 la numar. Alea "invers" Alea care radeau, se simteau bine in blugi si se duceau departe de balamuc. Si noi astea mamele lor am fost.......atat de mandre de ele si de felul in care s-au jucat intre ele! 

  Femeile nu se fac din perdele. Se nasc. Si apoi se cresc in ideea de "ia blugii, mama, sunt utili" Si ia rochia atunci cand momentul o cere.  Femeile nu au neaparat parul lung. Il pot avea scurt. Pentru ca daca-s crescute de mame misto o sa stie cum sa dea din gene sa obtina orice. Un zambet face totul. Perdeaua nu face nimic!

  

4 comentarii :

  1. Nu pot să mă pronunț la ideea distracției cu animatori pentru că nu am văzut asta decât în filme dar mie nu îmi displac fetițele care poartă tutu peste pantaloni. Adică știu că și mie mi-ar fi plăcut să am unul când aveam vreo 6 ani :)
    Și da, e un kitsch ordinar dar uneori nu mă pot abține :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, kitsch e cuvantul! Fix! Eu numai cand vad materialul ala plasticos am asa o repulsie. E un plastic care zgarie...bleac!

      Ștergere
  2. stai... tocuri? 3-8 ani? what?
    Si da, am fost si noi la o aniversare la un loc de joaca, la fel cu kitchul in floare, muzica la volum extrem de deranjant si pentru mine, nu stiu ce efecte poate avea asupra creierului unor copii de 2 ani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, da, erau pantofi cu tocuri! Si nu erau ai mamei! :)))) Bine, nu mai pun tonele de sclipici si haur de pe ele ca aia era deja mizilic :)))))

      Ștergere