joi, 30 aprilie 2015

Cum chemi o urechelnita?

  Nu, doamnelor si domnilor, n-am baut nimic la ora 8 dimineata. Jur! Intrebarea nu-mi apartine. Intrebarea apartine doamnei Daniela Berechet. Nu, n-o cunosc si sincer nu-mi doresc deloc sa o intalnesc. Daca as intalni-o probabil as rade de ea pana cand ar parasi incinta plangand. 

  Doamna Daniela Berechet este foarte proasta. Si bagata intr-o retea potrivita de coruptie. Ei bine, cu toate acestea, doamna aceasta a scris o carte. Dar nu ne miram din moment ce nea Becali a scris cinci. "Comunicare in Limba Romana. Competente si Performanta". Editura Paralela 45. Conform Ordin M.E.N. nr 3418/19.03.3013. Adica o "culegere" pentru clasa 1 avizata de Ministerul Invatamantului din Romania. Lucrare "conform programei scolare" cica. 

  Noi nu prea am avut manuale tot anul drept pentru care am avut aceste "culegeri". Una de romana una de matematica (si aia la fel de sinistra ca si asta!). De ce a ales Scoala Spectrum sau invatatoarea sa le foloseasca? Nu stiu, ma depaseste. Stiu, am dat multi bani ca sa fiu depasita dar ce sa facem, asta e Romania. Mie una mi se pare inacceptabil. Dar poate am eu prea multe pretentii. 

  Revenind la intrebarea noastra. Exercitiul de ieri, lectia che-chi. "Raspunde! Cum chemi la tine o urechelnita?". Imperativul lui raspunde te cam blocheaza. Poate arde si trebuie sa vina neaparat urechelnita aia! Mara mi-a citit intrebarea si eu am raspuns prompt: "poftim?". Mi-a mai citit-o inca o data si m-am blocat. De tot. Am simtit cum sangele imi navaleste in creier si cum ma enervez foarte rau. Am respirat incet, incet...asa cum am respirat de multe ori in acest an scolar din cauza doamnei Daniela Berechet. Fir-ai tu a dracu' Danielo, ca proasta mai esti, fa! 

  Am crezut ca nu citeste ea bine. Ca e ceva in neregula. M-am dus sa vad cartea. Asa scria! Mara deja era nervoasa pentru ca ea stie ce-s alea urechelnitele si avea o mare problema: "Mami, de ce sa o chem, ca io fug de ele!". Adica cum sa o chem la mine, ce-s tampita sa caut sa aduc urechelnitele la mine? De ce? 

  Domle, ce sa zic, Daniela Berechet la lectia cu che-chi n-a putut sa zica si ea o propozitie misto asa cum ar fi "Eu Daniela BereCHEt sunt CHIar proasta si CHIar nu ar trebui sa ma fac ca scriu carti de studiu pentru copii". Mna. Ea a zis sa cheme urechelnitele. Eu am zis ca "fa urechelnito" e probabil una din variante. Mai putin in cazul in care urechelnita e mai de la oras si atunci s-ar putea ofensa. Marius a zis ca daca urechelnita e tot animal domestic cum e si ariciul atunci trebuie sa o chemi ca sa o hranesti :)))))

  Dupa aia s-a incins discutia pe FB. Cineva a zis ca n-o chemi ca nu te aude. N-are urechi cum ar veni. Si cu totii ne-am adus aminte de celelalte vorbe de duh scrise din curul gandirii. Curul doamnei Berechet. Si anume:

  "Pensionarul Panait primeste pensia puținică" la o analiza scurta pe text doamnei ii e teama de pensie. Totusi la litera P erau atatea variante! Am eu cateva pentru doamna!

  "Batrana Bombonica bombane bibilicile bune"...aici lucrurile s-au incins, in unanimitate lumea a decis ca Bombonica e o matroana batrana, fosta curva de mare angajament care acum le bombane pe alea mai tinere...

  "Ei beau vin. E un vin rece" urmata la cateva zile de "Cerasela si Marcela cer cinci mici". Aici nu ne-am lamurit de ce baura intai vinu' si dupa aia micii sau daca nu cumva era vorba de "cinci mici" caragialieni si anume cinci beri mici. Ne-a lasat duamna intr-o dilema teribila, va spun! 

  Buuun, deci mancaram mici, bauram vin, pensia a venit cum a venit iar acum ne-am asezat comod pe iarba si strigam dupa urechelnite. Pai cred si eu, vinul ala si-o fi facut efectul si acum chemam si niste urechelnite la petrecere. Daca nu ar fi de ras sigur ar fi de plans. Mara a concluzionat: "io asa prostie, mami, n-am mai auzit, cum sa chemi o urechelnita?" Ma intreb daca Daniela Berechet ne poate raspunde la intrebare.

36 de comentarii :

  1. Madam Berechet ar trebui sa se apuce de stand-up comedy, ca are un umor nativ, involuntar. Propozitiile ei au fost probabil cel mai amuzant lucru pe care l-am citit saptamana asta.
    M.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ma gandesc sa o informeze cineva ca si-a ales gresit cariera. Cine stie, poate o ajuta!

      Ștergere
  2. Aha, clar... Vinul e bautura potrivita pentru clasa I, micii - evident - alegerea ideala pentru o masa sanatoasa. Daca incep cu litera potrivita... Duamna aia care bombane bibilicile "bune" o fi baut prea mult vin :))).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Azi, am întâmpinat aceasta problemă, la tema băiatului meu...care a fost răspunsul învățătoarei?!...

      Ștergere
    2. Ce te face sa crezi ca invatatoarea a avut vreun raspuns?

      Ștergere
  3. Sunt de-a dreptul halucinante textele astea, nu-mi vine sa cred ca cineva (si madam care a scris si ceilalti care au aprobat si publicat - si distribuit) a considerat ca asemenea perle sunt potrivite unor copii de varste fragede (de fapt daca ma gandesc bine, nici nu stiu daca exista o categorie de populatie carora sa li se potriveasca asemenea elucubratii, poate aia care abuzeaza de droguri sintetice, categorie din care o banuiesc si pe doamna Berechet...). Mi-e rau. Ce mama naibii poate sa invete un copil din rahatul ala... :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) Simplu, cu o mama langa ea care-i spune mereu: "lasa mama, sunt cretini, e o prostie, treci mai departe" :)

      Ștergere
    2. Noroc cu tine, ca esti mereu alaturi de copil si il inveti ca sistemul se poate si infrunta si ignora, dar ce te faci cu alti parinti (majoritatea) care iau apararea sistemului in fata copilului, daca "duamna" asa spune, tu trebuie sa asculti orbeste... :(

      Ștergere
    3. Pai ce sa fac, frate, ca din septembrie de cand cu dementa aia eu sunt in modul panica. Copilul se streseaza din orice!

      Ștergere
  4. Cand o sa vad covoiul de urechelnite din gradina mea luand-o frumusel pe DN1A spre Ploiesti o sa stiu ca ai aflat raspunsul la aceasta dilema existentiala si chemarea ta chiar a avut succes. Pana atunci... succesuri, draga mea, ca mai ai multe de patimit pe altarul cunoasterii si educatiei gimnaziale! :)
    Si la litera P puteau sa foloseasca chestia aia cu "eu pup poala popii, popa pupa poala mea", dar probabil ca nu-i de actualitate...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))))))))))))) Mai eu zic ca nu mai am de patimit pentru ca in Anglia nu e asa. Precis nu e asa! (SPER)

      Ștergere
    2. Am tampit de ras imaginandu-mi un convoi de urechelnite pe DN1A... :-D Apropo, spune-i Marei povestea cu flautul fermecat si poate o adaptati si la urechelnite... :-P

      Ștergere
    3. Nu-i zic, vrei sa moara de inima imaginandu-si convoi de urechelnite? :)))) Asta nu vrea "povesti" ea e foarte realista din nascare. N-a suportat povesti si minciuni de mica :)

      Ștergere
  5. Noi am primit niste carti pentru prescolari editate dupa anii 2005. Aceste carti ar fi putut fi de mare ajutor daca nu ar fi fost scrise in genul celor redate de tine mai sus. Eu incerc sa o invat pe fiica-mea romaneste (ea e" inrolata" intr-o gradinita full French, in afara scolii se vorbeste engleza si acasa vorbim romaneste). Crede-ma ca e imposibil sa inteleaga acele texte. Avem un abecedar vechi, de prin '90, care in acest moment nu o atrage prea mult dar macar stie si intelege toate cuvintele din el. Tin foarte mult sa fie in stare sa citeasca in limba romana. In toamna, cind ajung in satul meu din Romania, o sa merg acolo la scoala sa vad ce manuale folosesc.Sunt curioasa cum se aproba aceste manual scolare, banuiesc ca sunt ceva regulamente sau macar ar trebui sa fie. Cristina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu Cristina, aprobarile se fac pe spagi. Si alegerea manualelor la fel. Astea nici macar nu-s manuale, sunt "culegeri" sau cum sa le zic...Am pus link in text despre doamna ca a gasit-o o cititoare pe net. Face parte dintr-o retea de corupti d-astia.

      Ștergere
  6. Da' ce pretentii ai: vrei sa invete sa scrie si sa citeasca din texte care au sens, sunt corecte, eventual sa contina si ceva invataminte? Cat s-o fi scremut tanti aia sa scoata dudele astea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu, cred ca i-a luat mult. Nu pare sa fie cu tot iq-ul la ea!

      Ștergere
  7. In Anglia nu au manulale. Au o multime de carti. Dar iti confirm ca si in acele carti sunt cuvinte pe care le-ai considera aberante. Eu, de ex, m-am minunat cand in nursery (3-4 ani) educatoarea le povestea despre vrajitoarea care face ciorba din cat, rat si alte minunatii care rimeaza cu at. Adica se gasesca cuivnte care au terminatia at, mat, fat, cat, rat etc si se spune o poveste. Plus, mouse si mice. In toate cartile in care se invata cuvinte CVC (consoana-vocala-consoana) exita cuvantul rat. Nu pricep e ce.
    Mihaela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai vrajitoarele asa fac ciorba, din tot felul de chestii dubioase. Aia parca tot mai are un sens fata de chemarea urechelnitei. Nu? Sau mentionarea vinului...Poate pe rat il folosesc si ca sa pronunte copilul r? De exemplu Mara n-a putut pana la 6 ani si 2 luni sa-l spuna.

      Ștergere
    2. hai, mai, ca vorbele astea care rimeaza apar intr-o poveste pentru copii (sau mai multe) a lui Kipling, care mie mi se pare absolut geniala (geniale). in traducerea romaneasca se pierde tot farmecul.
      ady

      Ștergere
    3. Pai rimele sunt bune. Da' unde vezi tu rime aici? :))))

      Ștergere
    4. ziceam de "rat", "cat", "mat", "fat", etc mentionate de Mihaela.
      ce zici tu ma ingrozeste atat de tare ca nici nu pot comenta.
      ady

      Ștergere
  8. ..o strigi cu ...urechea!!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Aoleu,imi este teama de ce vor invata copii mei,daca de pe acum sunt numai cacaturi in manuale si culegeri... Sper ca mai am Mos Arici sa aibe de unde invata...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai astea fiind la temele pentru acasa ma indoiesc sa poti scapa. Noi am scapat prin emigrare :)))))

      Ștergere
  10. S-ar putea ca doamna sa se refere la o urechelnita care deja este in ureche. Stiu ca batranii aveau metode de a le scoate la lumina, dar acum nu imi amintesc niciuna si nici nu am vreun batran in preajma sa-l intreb. Imbecila intrebare sau incompleta... oricum este imbecila.

    RăspundețiȘtergere
  11. Daca te intrebi mereu "La ce-mi foloseste asta?", mai ales in cazul unui copil mic, pierzi oportunitati de invatare si de descoperire a lucrurilor noi.

    Copilul meu n-o sa fie niciodata stresat de intrebari (fie ele si imbecile) fiindca poate invata ceva si de pe urma lor.

    De exemplu, eu cred ca raspunsul la intrebarea cu urechelnita e "cu gandul" ca in povestea "Neghinita". Ok, e o intrebare stupida, dar genul asta de intrebari se pun si la rebus/ integrame si dezvolta o oarecare creativitate.

    "Cine sunt? Neghiniţă, gândul lumii. De mic ce sunt, pătrund în urechile oamenilor şi-i ascult cum gândesc. Adineauri eram în urechea ta a dreaptă, apoi am trecut în a stângă, ş-am râs de m-am prăpădit când am văzut ce-ţi trec prin minte…"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai dar ce abstractizari iti imaginezi tu ca face un copil de 6-7 ani! Oau! Chiar nu credeam ca exista cineva care sa considere ca la lectia CHE-CHI facem filozofii. N-ai inteles nimic! Raspunsul corect, din punctul de vedere al acelei idioate este "Urechelnitzo!". Adica sa-l mai scrie pe che inca odata! :))))))))) Daca raspunzi "cu gandul" este gresit. Ia loc. Ai nota doi azi, Ioana! :))))))))))))

      Ștergere
  12. vai de mine ! chiar asa?

    RăspundețiȘtergere
  13. Urechelniţa, ca urechelniţa... Staţi să ajungeţi în clasa a IV-a. Duamna scrie şi cărţi de matematică. Apropo, prentru manualele de matematică încă nu s-a organizat licitaţia, aşa că se învață după auxiliare (duamna Berechet unic autor). Problemă: ”Câte numere de cinci cifre care au suma cifrelor mai mică sau egală cu 10 există?” Mai știe cineva combinări, că eu am uitat - nu le-am folosit niciodată după ce am dat bac-ul. Nu mi-am imaginat că voi avea nevoie de ele ca să-i explic fiicei mele în clasa a IV-a. Singurul răspuns pe care l-am putut da este... BERECHET!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi intre timp am emigrat in Anglia de un an si un pic :) Din cauza sistemului.

      Ștergere