sâmbătă, 1 februarie 2014

Dionysos Ploiesti. Asa da!

  Disclaimer: nu, nu am fost platita sa scriu asta. Dealtfel nu m-a platit nimeni niciodata sa scriu nimic p-acilea pe blogu'...

  Cand intri pe usa oamenii sar. Si nu orice oameni ci patronii. Greci. Sar de la locul lor, li se aprind zambetele si luminile, te saluta, te primesc, despre noi stiu sigur ca vrem "la separeul de nefumatori" din spatele stabilimentului. Aprind repede luminile, dau caloriferele la maxim, afara e frig dar inauntru e Grecia. Inauntru e cald din caldul oamenilor care au facut restaurantul asta.

  Dupa cum povesteam anterior sunt putine locuri in care poti manca in Ploiesti. Putine spre deloc. Daca despre altii am povestit cum mi-au dat creveti stricati desi mancam la ei de cand se infiintasera si dupa aia se contraziceau cu noi cum ca asa trebuie sa fie crevetii... saptamana asta am luat de doua ori creveti la Dionysos, si, ce sa vezi... erau buni! Miroseau a creveti, gustau sublim si erau facuti  fix cat trebuie ca sa nu fie cauciuc expandat ci bunatate pura. 

  Mergem la ei de cativa ani de cand am auzit ca "s-a deschis grecesc" in Ploiesti. Oamenii fac mancare buna, mancare ca in Grecia, mancare cu ulei bun de masline, mancare cu gust, mancare care e mereu la fel si nu te dezamageste niciodata. Locatia e mica, cocheta, frumos aranjata. La toaleta e mai frumos ca intr-un hotel de lux. In restaurant nu miroase niciodata a ulei ranced sau refolosit, a prajeli "de restaurant". Da, am "pretentii" mari. 

  Iar mancarea... mancarea e de vis. De cate ori mergem acolo ne aducem aminte de saptamanile din Grecia, de taverna lui Vasilis din Neos Marmaras, aia cu scaune care stateau sa pice si cu localnicii printre care doar noi eram straini. Aia in care totul era bun si proaspat... si scaldat in ulei de masline. Azi am mers la pranz si ne-am delectat cam asa:

pai intai niste ouzo cu gheata (14 lei 100 ml)

ciorba de pui a la grec PERFECTA! adica fix cum e ea aia adevarata despre care scriam eu mai demult 

painea prajita cu oregano si ulei de masline

tzatziki (7 lei) plus ardei copt umplut cu feta la cuptor (12 lei)... DELICIOS 

n-am apucat sa pozez felia intreaga din cauze obiective :D

salata cu creveti la gratar (28 lei)

dorada foarte proaspata la gradar cu cartofi, paste orzo, brocoli si sos (30 lei)

moussaka din aia adevarata! (22 lei)

si o baclava uriasa cu miere si nuci din care am mancat 3 adulti (12 lei)

  Bun, foarte bun. Preturi mai mult decat decente as zice eu. Gusturi mai mult decat perfecte. Oameni frumosi, muzica greceasca, mancare excelenta. Bravo le-as zice! Le-am si zis de cate ori am fost acolo. Si o sa le mai zic. Efharisto pentru masa!

6 comentarii :

  1. Sa nu-mi spui ca asta a fost meniul mancat de tine! Doar daca e portia pe toata saptamana. :)) Eu nu poftesc decat la baclavale, restul ti le las tie...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))) E hai ca m-ai omorat Adelina! Cum naiba sa mananc eu atata? Eu am mancat fo' doo felii de paine cu tzatziki si crevetii de pe salata aia. O gura de baclava (nu-mi place de fel) si niste ouzo :)))) Am fost cu doi "flacai" la masa, au bagat baietii ca la concurs!

      Ștergere
  2. Cu cat te-au platit? :) Pune si tu un P sa stim o treaba.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am fost platita cu nimic. Nimeni nu m-a platit vreodata sa scriu ceva pe acest blog, eu inca mai astept ziua aia, Anonimule! Urat din partea ta sa presupui asta.

      Ștergere