miercuri, 26 septembrie 2012

Puncte de suspensie in creier

  
   Am primit azi urmatorul "comentariu" fix fara legatura cu postul la care a fost scris, cel despre "Un post de mama nervoasa". Nu l-am publicat acolo, pentru ca e ca 1.eu nu public porcarii la adresa mea si 2. e fix precum mucii in fasole fata de subiectul ala. Lasa ca il punem aici sa se simta bine autoarea, sa vada ca mi-am insusit lectia pe care cu atata gratie a dorit sa mi-o predea azi:

Am citit azi cateva posturi pe blogul tau si sincera sa fiu, nu ma mai pot abtine. Spuneai mai sus de oamenii care nu au invatat limba romana, dar tu insisti sa faci niste greseli in posturile tale, care tin tot de limba romana. Tu recitesti vreodata ceea ce scrii? Textele sunt pline de cacofonii, de puncte de suspensie folosite aiurea si fara noima, cuvinte preluate din engleza dupa ureche (de unde doamne iarta-ma l-ai scos pe senvis?). Perfect de acord, oricine are dreptul de exprimare, mai ales ca acesta este blogul tau. Dar ipocrizia mi se pare de neiertat in cazul tau. Reciteste-ti te rog de mai multe ori textele inainte sa le publici. Sunt sigura ca multe greseli doar se strecoara acolo. De exemplu nu inteleg ce ai incercat sa faci cand ai scris Adevaru'. Adica daca in loc de ' puneai l fix acelasi nr de caractere aveai. Ma rog. Si eu sunt obisnuita sa spun ce gandesc. Nu e prea comod, asa-i? 

  Si pentru ca m-am amuzat foarte tare tin sa il impartasesc cu lumea. Doamna Nicoleta are impresia, gresita dealtfel, ca as fi vreo agramata. Asta n-ar fi nimic, insa ea ma ROAGA frumos sa imi recitesc textele, domnule...ca sa nu o mai ofensez cu asemenea texte urate si pline de cacofonii si de puncte de suspensie plasate "aiurea". Bun, pentru asta tin sa precizez ca punctele de suspensie se pot folosi in oricare parte a frazei si de cate ori doreste autorul, ele exprimand o intrerupere in sirul vorbirii. Cum eu folosesc stilul colocvial ...nu ii mai dau si lui definitia ca lesina madam Nicoleta cu DEX-ul in brate saraca...iacata ca poci sa pun cate puncte de suspensie doresc in textele mele de pe blogul meu personal........................Nu mai zic de cacofonii, o fi vreun cuvant pe care l-a aflat si ea de curand si a vrut sa il foloseasca repede pana nu il uita. Vai ce urat vorbesc, ar trebui sa imi recitesc textul asta!

  Imi place de ea ca a citit "cateva" posturi la mine pe blog asa...intamplator. Eu ma gandesc ca orice om normal la cap daca intra pe un blog pe care il gaseste a fi plin de cacofonii si scris de o ipocrita...iese repede. Nu sta sa mai citeasca "cateva" posturi decat daca a intrat acolo pentru a gasi ceva de criticat. Si a si facut-o repede, la un post in care eu, o mama, imi exprimam niste sentimente in legatura cu niste lucruri. Adica cam de cacat doamna Nicoleta. Ete acilea o cacofonie urmata de un stil colocvial!

  De limba engleza dupa ureche nu pot decat sa zic ca l-am scos pe senvis fix din locul ala din care a scos ea comentariul asta nepotrivit si plin de tampenii. Cum ar fi acela despre ipocrizie, care conform DEX (da, stiu deja e prea mult) inseamna:

  IPOCRIZÍE, ipocrizii, s. f. Atitudinea celui ipocrit; prefăcătorie, fățărnicie, falsitate. – Din fr. hypocrisie. 

  Are sens cuvantul folosit in acest context? Contextu', doamna Nicoleta, e ala ca cum ar veni (scuzati cacofonia) momentul in care te trezesti sa folosesti un cuvant intr-un anumit caz. Deci in cazul in care imi zici ca fac greseli de limba romana, atunci n-am cum sa fiu IPOCRITA cand spun despre altii ca o masacreaza. Pot sa fiu cel mult "ignoranta". Pentru definitia cuvantului "ignorant" merge si DEX-ul...

  Dealfel minunata faptura e de acord cumva cu mine ca am dreptul la exprimare, insa in prealabil tre' sa imi revizuiesc scrierile pentru ca ea ca o tipa misto ce se afla, s-a gandit ca mi-au "scapat" niste lucuri...si ca cumva era o intrecere despre cate caractere trebuie sa contina un text si cand am eu voie sa pun eu apostroful (asa ii zice lu' ala de la sfarsitul cuvantului Adevaru') sau nu. Apostroful asta, e un semn ortografic, Nicoleta, si este foarte ok sa il folosesti in limba NELITERARA, stilul colocvial sau cel neingrijit. 

  De ce am ales eu acest stil nu e treaba ta! Nu iti place, NU CITESTI! E simplu, dar se pare ca nu si pentru tine. Cine ma cunoaste stie de ce si nimeni pana acum nu si-a pus problema de ce Alexandra ii da cu apostrof sau cu puncte de suspensie cand doreste manutza (da, nici manutza nu exista in limba romana, ete ce sa vezi dracie!) ei aia cu care scrie ea textele de pe blogul ei personal. 

  Incheierea mi se pare mirifica. Absolut perfecta pentru comentariul cu pricina. Adica "si ea"...o straina, un om care are impresia ca daca a citit trei texte ma cunoaste si isi poate permite sa ma improaste cu "sfaturi" despre diverse...e invatata sa spuna ce gandeste! Eu as sfatui-o sa mai insiste cu antrenamentul catre abtinere. Nu de alta dar comentariul asta, Nicoleto fata, e fix ca nuca in perete, e perfect "comod" pentru mine pentru ca m-am amuzat si am mai si capatat material pentru un post haios, o sa amuze multa lume, asa ca una peste alta nu vad cum sa ma intrebi tu pe mine asa, atat de personal, daca imi e comod ca ma injuri? Pentru ca in caz ca nu te-ai prins, asta ai facut. Acum mie mi-e greu sa cred ca tu esti o persoana care a aterizat acum aici asa pur si simplu, nu i-a placut si a tinut sa imi faca morala mie. Nu cred. Cred ca ai tu ceva de cautat, nu stiu cine esti si nici de unde ai aterizat tu acilea, mamica...da' io te rog frumos sa nu mai vii. E clar ca ai intrat ca sa faci naspa. Naspa nu primim! Naspa nu exista in limba romana...hait...ptiu drace (asta exista!)...aoleu iar am pus puncte de suspensie :))))))))))

  Ca si prostia asta de Blogger n-are nene un sistem d-asta sa ii puna sa dea un test IQ inainte sa se apuce sa intre aici la mine "acasa". Nicoleta, iesi afara! 





  

9 comentarii :

  1. Daca ar citi ceva de la mine oare ce ar zice? :))) ma recunosc in tot, de la "suspensii" pana la englezisme inventate. :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca ar citi ceva de la mine oare ce ar zice? :))) ma recunosc in tot, de la "suspensii" pana la englezisme inventate. :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Haha,nu cred ca are ea ceva cu punctele sau cu alte alea...ea cauta nod in papura.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bag si eu, scuze :-)... E grea faza cu abtinerea, observ pe cont propriu in momentul de fata. Si mie imi plac punctele de suspensii, lafel si stilul tau de a scrie, parca ai vorbi cu o prietena... Asta esti tu, ce problema are doamna? Inca n-am citit toate posturile tale, dar cam de juma de an te citesc, si m-am amuzat des. Poate nu sunt mereu 100% deacord cu tine, dar e normal, nu? E prima data ca comentez (sper ca doamna deranjata citeste asta :-) ), si o sa revin sigur, imi place cum vezi viata...
    keep goin, si multa sanatate iti/va doresc
    Karin

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc mult, Karin si sa comentezi mai des! Eu scriu asa cum vorbesc, de aia si scriu asa, pentru ca toata lumea care ma cunoaste ma stie ca sunt sturlubateca si glumeata. Ma pricep insa si la limba romana (filologie apoi Comunicare si PR am prestat) si la limba engleza (am test Cambridge luat cu brio)...asa ca nu imi fac io griji decat de faptul ca asta a cautat nod in papura cam tare.
    E normal sa nu fim deacord intr-una ca doar nu suntem gaini decapitate! Din asocierea de oameni diferiti vin cele mai frumoase dezbateri doar!

    RăspundețiȘtergere
  6. Io dacă am scris undeva pe la mine sendibici in loc de sandy beach ce pățesc?

    RăspundețiȘtergere
  7. Io cred ca tre' sa fii arsa pe rug, ca altfel n-ai cum sa o dregi. Am zis! :))))

    RăspundețiȘtergere
  8. :) mai ce mai cauti tu materiale dinastea pe care sa le flambezi! adica iti dai asa o importanta, tu singura ... ca tot n-ai materiale si ce sa scri ... e plina lumea de d-alde voi!

    Recunosc, nici eu nu sunt prea obisnuita cu stilul tau, nu am pe nimeni in jur, nici real, nici virtual, care sa se exprime asa ca tine :) dar de asta imi place, mereu ma amuz. Chiar daca uneori imi mai "zgarie urechea", eu pricep ce e de priceput, restul trece pe langa mine.
    Si serios acum, se vede ca stilul nu este din necunostinta a diverse.
    Eu corectez de multe ori, pana sa public, dar asta e treaba mea, si iese ce iese, tu ai alt stil, daca nu mi-ar fi placut ... cred ca nici nu mi-as fi batut capul sa-ti scriu ceva, nu era ca si cum te-as fi luminat la cap "sa nu mai faci" :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Exact despre asta e vorba, Andreea. Eu scriu asa cum vorbesc, mai putin cu injuraturile alea grave pe care eu le zic cam toata ziua si nu, nu mi-e rusine ca vorbesc "urat". Asa am ales eu sa ma exprim ca sa imi racoresc psihicul. Da, de aia cine ma citeste ma place. Sa fim seriosi ca toti vorbim in real life cu scurtaturi de vorbe si cu chestii englezo-balamuc. Normal ca SI EU CORECTEZ tot ce scriu, sa fim bine intelesi! Insa nu trebuie sa fac aici ora de limba romana doar ca sa ii placa unei persoane straine. Cui nu ii place, sa nu manance.
    Si da, o caut cu lumanarea, ce sa mai. Ar trebui sa imi dau doua palme la oglinda, eu nu stiu cum imi permit sa am un blog :)))

    RăspundețiȘtergere