duminică, 26 august 2012

Posta Romana e naspa

 Asta ar fi eufemismul secolului. Nuuu, nu e naspa e cea mai hidoasa institutie posibila. Sa te fereasca sfantul Pafnutie sa ai treaba la Posta in tara asta. E cale sigura catre scurtarea fericirii omului pe pamant. Daca ai de trimis o scrisoare stai la coada. Pentru timbre stai la coada. Pentru ca sa ridici un colet stai la o coada cat primele doua adunate. 

  Functionarii de la posta sunt toti la fel. Cred ca ii recruteaza pe linie materna pentru ca vezi clar o generatie pe la 50 de ani si inca o generatie pe la 25 de ani care sunt clar rudele primilor. Mai putin cand vezi un mos trecut clar de 60 de ani care iti face scandal. Adica mie. Pai cum de ce? Pentru ca e jmecher. In mana lui sta pensia bunicii mele care nu mai locuieste la ea acasa. Si care nu e fizic la domiciliu in ziua de pensie, deci postasul (care in mod normal e o tanti destul de ok) in mod teoretic nu are "voie" sa dea pensia decat titularului. Mda, de aia nici nu s-au ridicat milioane de pensii pe nume de oameni morti in tara asta. 

  In mod practic, postasul iti lasa pensia. Ii mai las ceva din cand in cand, ca asa e "obiceiul" si cine sunt io sa ma pun cu traditiile poporului roman. Da' cand postasu' tau e in concediu, poti sa ai noroc sa vina tot un om sau sa ai ghinionul patit de mine acum o luna cand a venit jivina asta de mos imputzit. Si la propriu si la figurat. Si pentru ca am avut indrazneala sa vorbesc la telefon cand el a sunat la usa, a intrat in casa foarte ofensat si a inceput sa se rasteasca la mine ca sa ii zic unde e bunica-mea. Pai zic, e la mine acasa. "DA' UNDE?"...pai tre sa va dau adresa, va foloseste la ceva? uitati aici buletinul ei, buletinul meu, eu sunt nepoata ei, doamna e bolnava nu poate veni. 

  Moment in care a inceput sa zbiere si mai tare "ca daca ma luati asa io nu va dau nimic, ca nu sunt obligat"...aoleu, tataie...imi venea sa il omor! Stiu, nu e frumos sa ai ganduri criminale. Iese fulgerator pe usa si mie imi da un gand prin cap si strig dupa el "da' daca va dau un milion imi dati pensia?"...pac se opreste si da sa intre inapoi VOCIFERAND cum ca regula "nu ii da voie"....aaaa, da' milionu' iti da voie, da? JAP i-am trantit usa in moaca, dupa ce in prealabil i-am luat numele si numarul de telefon unde pot sa il reclam. Stiam ca n-am ce sa reclam insa aveam niste nervi dupa doua ore de asteptat....incat am zis ca tre' sa fac ceva. 

  Si aici incepe miracolu' numit Romania. Sun la numarul ala, spun ce problema am, doamna ma informeaza ca "factorul nu are voie...etc, etc"...zic da' factorii aialaltii au voie, da? Vai doamna, nu mai spuneti asa ca isi pot pierde serviciul. Ha, de aia nu mai pot io! Si imi zice doamna, sa ma duc la Oficiu care e chiar peste drum si sa fac "o cerere" sa ajunga pensia la MINE acasa unde locuieste bunica. 

  Uluita ca asa ceva s-ar PUTEA intampla si ca Posta Romana ar reusi sa faca un asa efort de gandire si sa rezolve normal o situatie absolut banala...(eu am impresia ca sunt destui batrani care locuiesc la rude din motive evidente, da' poate ma insel)...dau fuga la oficiu. Unde ce credeti, ca sa vorbesc cu doamna cu care vorbisem cu 3 minute inainte...stau la coada pret de 15 minute! Deja incepusem sa zambesc tamp ca un copil mic care a primit o bomboana si nu stie ce sa faca cu ea, sa o manance sau sa si-o bage in ureche. 

  Ajung la ghiseu invingatoare (not!) ii spun cucoanei ca io sunt aia cu care a vorbit si ca presupun ca ea e aia cu care am vorbit io. Asta ca sa nu ma incalcesc. Da din cap in sila. Ii expun inca odata situatia si imi zice ca pot sa fac EU o cerere in numele BUNICII. Clipesc. Trag aer adanc in piept si ma asigur: adica sa o semnez EU cu numele EI? Da din cap repede si imi cere buletinele. Ma mananca limba sa intreb ca proasta: adica factorul are o REGULA care nu poate fi incalcata caci ne tinem de principii ca turistul de chiloti cand vine valu' mare...insa acilea la ghiseu...un FALS e nimic? Sa facem o cerere in FALS, sa o semnam, si toata problema despre reguli si principii dispare repejor. Ce, ne face pe noi un fals in acte? 

  Imi infranez sirur gandurilor criminale care ma apuca, scot pixul, cer o foaie si incep sa scriu ca un elev constiincios. Doamna ma informeaza ca pot sa fac cererea pentru O LUNA sau pentru "durata nedeterminata", cum prefer. Pai prefer cu nedeterminata, ca bunica-mea clar nu se mai duce la ea acasa. Scriu fericita acolo, semnez frumos cu numele ei, ii dau hartia si intreb inca odata ca sa ma asigur: deci de acum inainte o sa vina la mine acasa pensia, da? "DA, DA" ma asigura doamna. 

  Da, da...a venit peste doua zile. Si GATA. Luna urmatoare cucu ca sa nu zic cuvantul ala nepoliticos din patru litere. Deci cucu pensia sa mai vina la adresa mea. Acu' ar fi o telenovela sa ma duc sa o caut pe tanti aia si sa ma cert cu ea insa viata e prea scurta pentru asa ceva, n-am atata putere in mine. 

  Evident ca m-am interesat cum e sa primeasca pensia pe un card. M-am amuzat asa de tare incat m-a apucat cu plans. Deci: te duci la Casa de Pensii si faci o cerere. Pe care o iei cu tine, si te duci la banca la care ai cont. La banca ti se trece contul IBAN pe cerere, pentru ca tu esti un retardat care nu putea completa EL contul IBAN personal pe cererea personala. Pentru ca tu ai un cont dar nu stii numarul de cont. Cu cererea completata cu IBAN te intorci la Casa de Pensii si o depui. Si luna urmatoare iti intra pensia pe card. Da' ce, credeai ca ai scapat de Posta? Dobitocule, oricum ti-ai incasa pensia, TALONUL DE PENSIE TI SE TRIMITE CU POSTA ROMANAAAAAA! Si tu trebuie, ghici ce, SA FII ACASA cand ti-l aduce postasul, pentru ca trebuie sa SEMNEZI pentru el cu buletinu' in mana!!!

  Si daca esti nesimtit si nu esti acasa 3 luni ca sa iti ridici maretul talon de pensie, te trec aia din oficiu cum ca ai fi mort si iti sisteaza nenorocita de pensie, ca esti prea prost, mah, si ai muncit o viata intreaga in Romania, ca un bou, nu in Germania...E drept ca pensia din Romania nu are cum sa te duca la vreo croaziera care sa dureze mai mult de 3 luni ca sa nu fii acasa sa iti ridici talonu', idiotule. La ce te-ai gandit? 

2 comentarii :