miercuri, 25 aprilie 2012

Materchef si mamaliga

 Din seria Masterchef de Romania...sau cum se poate telenoveliza un format despre mancare intr-unul despre oameni care lacrimeaza intr-una povestindu-si dramele personale. Da, stimati telespectatori, aseara la Masterchef am vazut lacrimi. Si nu de bucurie ca a iesit mancarea buna, nici de tristete ca n-a iesit mancarea frumoasa...ci de dor de copii, de bunici bolnavi sau de tati morti. 

 Fantastic cum pot romanii sa isi puna poalele in cap si sa vorbeasca tot despre morti si cand e vorba de albine. Sau de suruburi. Sau in general asa...despre orice altceva. Incredibil cum pot sa barfeasca ca niste tzoape. Vorbeau unii despre altii, se comentau aiurea...nene, te-ai dus acolo sa arati ca poti sa devii bucatar sef, nu ca sa ii mananci pe aialaltii de dos. Tipic romaneasca atitudine. 

  Pe de alta parte...cand i-au pus sa faca mancare ardeleneasca au facut aproape toti mamaliga si varza. Vreo doi sau trei gulas. Si cam atat. Atata stiau ei, aspirantii la titlul de Masterchef, despre bucataria ardeleneasca. Asta mie imi spune multe. 

  M-au uimit foarte tare atitudinile concurentilor. Unu' din ei facea "ce domle, nu le place, sa se duca nene"...pai asa vorbesti tu despre aia care tre sa iti dea o nota mare? Si sa te mai tina acolo? Alta a fost si mai misto, i-au zis aia toti trei ca taiteii ei sunt nefierti iar ea a repetat de trei ori ca "atunci cand i-am scos erau fierti!" Bai nene...cum sa fii atat de stupid? Adicatelea erau fierti cand i-ai scos si ai dracu' s-au dez-fiert (ca nici nu stiu cum naiba sa zic ca nu exista cuvantul)...s-au facut cruzi la loc...In loc sa pui capu' in pamant si sa nu mai zici naibii nimic, tu le zici la fiecare in parte ca taiteii tai erau fieeeeeeeeeeeerti. Si acu' ca prin magie...nu mai sunt. O mana criminala i-a incruzit!

 Si duda de pe final...ca data viitoare o sa gateasca la...atentie...cantina saracilor. Da, da...la emisiunea despre mancare de nivel high-end. Da' e bine ca le zice mereu ca gatesc ca la cantina. Acu' ma intreb daca o sa le dea ceva chateaubriand sau icre negre la aia la cantina saracilor. Cert e ca desi ziceam ca nu o sa ma mai poata uimi mai mult, ete ca au reusit. Asa ca o sa ma uit cu mare interes ca deja e ca la desene animate. 

 Pentru cei care nu ma cunosc, sunt o persoana extrem de interesata de arta culinara, am o pasiune profunda pentru felul in care se prepara mancarea buna. Am vazut multe Masterchef internationale, am vazut alte sute de show-uri de televiziune pe acest subiect, facute de bucatari de nivel international din alte tari. Si tot din pasiune m-am dus la scoala de bucatari anul trecut si mi-am luat o diploma de calificare in meseria asta. Si m-as fi bucurat nespus daca Masterchef Romania ar fi fost asa cum trebuia sa fie. Dar nu e. Pentru ca nu putem sa ne depasim conditia de telenovelisti de balta. 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu